Εφαρμογές Βελτιστοποίησης και Επιχειρησιακής Έρευνας σε Προβλήματα Μηχανικών

4. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΥΡΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ & ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

foto?

<<Προηγ. | ΤΜΗΜΑ | Επόμ.>>

Τμήμα 4.0:
Εισαγωγή στη Θεωρία Ουρών


Συστήματα Ουρών Αναμονής

Η μελέτη και η βελτιστοποίηση των ουρών αναμονής έχει μεγάλο πεδίο εφαρμογών σε καθημερινά προβλήματα. Συχνά αλλάζουμε μέσο μεταφοράς γιατί η αναμονή στο ένα είναι μικρότερη από το άλλο, ή, επιλέγουμε την ώρα που το πολυκατάστημα έχει λιγότερη ουρά στα ταμεία, ή, αλλάζουμε τράπεζα για ταχύτερη εξυπηρέτηση.

Σε κάθε σύστημα ουράς αναμονής υπάρχουν «πελάτες» που προσέρχονται για εξυπηρέτηση, και μονάδες ή σταθμοί «εξυπηρέτησης» που τους διεκπεραιώνουν.

oura 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα «πελάτη»-«εξυπηρέτησης» έχουμε στις τράπεζες (πελάτες-ταμείο), στις εθνικές οδούς (αυτοκίνητα-διόδια), στα δικαστήρια (υποθέσεις-δίκες), στα νοσοκομεία (ασθενείς-χειρουργεία), στα συνεργεία (μηχανές με βλάβη-επισκευές), στα αεροδρόμια (αεροσκάφη-απογειώσεις), στη βιομηχανία, τα εργοτάξια, και σχεδόν σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα όπου διεκπεραιώνονται πρόσωπα, αντικείμενα ή συμβάντα.

<<Προηγ. | ΤΜΗΜΑ | Επόμ.>>

------

Σημείωση: Ο Δικτυακός Τόπος είναι υπό κατασκευή και συνεχή επέκταση και βελτίωση. Η αρχική του μορφή αναπτύχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ - "Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών" του Τμήματος Πολιτικών Έργων Υποδομής του ΤΕΙ Αθήνας.

peyteilogo Περί... | Site Map | Πολιτικές | Επικοινωνία | ©2007 Τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής - Δρ. Β.Χ. Μούσας, Επίκ. Καθηγητής