Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα.
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των Φωτοβολταϊκών (Φ/Β) συστημάτων σε όλο τον κόσμο αυξήθηκε την τελευταία δεκαετία κατά περισσότερο από 45 φορές τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους, όσο και για την εξασφάλιση ενεργειακής επάρκειας και ασφάλειας και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.
Σε αυτό το ερευνητικό έργο θα αναπτυχθεί ένα σύστημα Έξυπνων Φωτοβολταϊκών Στοιχείων που θα εξασφαλίζει:
- τη συνεχή παραγωγή της μέγιστης δυνατής ισχύος από το Φ/Β σύστημα,
- τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων επιφανειών εγκατάστασης Φ/Β συστημάτων και
- τη μείωση στα κόστη εγκατάστασης και συντήρησης των Φ/Β συστημάτων.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) – (Κωδικός έργου: Τ1ΕΔΚ-01485).
Το StuDiAsE είναι ένα διαδραστικό ανοιχτό σύστημα μάθησης που βασίζεται σe θεωρία της κατανόησης κειμένου, θεωρίας διαλόγου και εφαρμόζει τη θεωρία των μαθησιακών στυλ. Ως προηγμένο OLE, το StuDiAsE είναι σε θέση να παρακολουθεί την κατανόηση ενός θέματος από έναν μαθητή, να αξιολογεί τυχόν προηγούμενες γνώσεις, να δημιουργεί ένα ατομικό προφίλ μαθητή, να παρέχει εξατομικευμένη βοήθεια και να αξιολογεί την απόδοση ενός μαθητή τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.
Το σύστημα χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο, οι απαραίτητες οντότητες μοντελοποιούνται για να αντιπροσωπεύουν τα στοιχεία του συστήματος. Το μεσαίο επίπεδο περιλαμβάνει τα υποσυστήματα που είναι απαραίτητα για την εφαρμογή της λογικής λειτουργίας του συστήματος. Ο σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε τα υποσυστήματα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανεξάρτητα. Αυτό το επίπεδο εφαρμόζει το Business Logic Layer της αρχιτεκτονικής 3 επιπέδων. Τέλος, το ανώτερο επίπεδο είναι το επίπεδο με το οποίο αλληλεπιδρούν οι χρήστες και ουσιαστικά είναι το περιβάλλον χρήστη (User Interface). Μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή βοηθά τους μαθητές να πλοηγούνται εύκολα και ελεύθερα σε όλο το εκπαιδευτικό υλικό, να εκτελούν δραστηριότητες που επιλέγονται ή δημιουργούνται από τους εκπαιδευτικούς τους, να συνειδητοποιούν τις δικές τους δυνατότητες και αδυναμίες και να βελτιώνουν τα εκπαιδευτικά τους προφίλ. Το διαδραστικό σύστημα επιδιώκει να τους κάνει να προβληματιστούν σχετικά με τις απαντήσεις τους, να ενισχύσουν τα κίνητρά τους και να τους καθοδηγήσουν να αποκτήσουν καλύτερη επιστημονική σκέψη. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σε επιλογές σχετικά με την τροποποίηση ή την εισαγωγή εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και επιλογές σχετικά με το υποσύστημα αξιολόγησης. Εάν ένας εκπαιδευόμενος έχει ήδη πραγματοποιήσει ενέργειες και ή δοκιμές, ο εκπαιδευτής μπορεί επίσης να τις δει και τα αποτελέσματά τους.