Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες
Οι βιβλιοθήκες, καθώς και τα κέντρα πληροφόρησης οργανισμών και επιχειρήσεων, παράλληλα με τη συσσώρευση, διαχείριση και διάχυση της καταγεγραμμένης γνώσης (έργων της επιστήμης, της κοινωνίας και της φαντασίας, σε όλες τις μορφές τους), μπορούν να διαδραματίσουν ισχυρό εκπαιδευτικό ρόλο, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον της κοινότητας που υποστηρίζουν.
Βασικός σκοπός του μαθήματος «Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες» είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις ποικίλες έννοιες της εκπαίδευσης (π.χ. τυπική, άτυπη, εξ’ αποστάσεως, ενηλίκων, ειδικών ομάδων, κ.λπ.), και με τους τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν στα διαφορετικά είδη βιβλιοθηκών και οργανισμών/κέντρων πληροφόρησης, ώστε αυτά να αποτελούν ένα δυναμικό, αποτελεσματικό και επίκαιρο, μαθητο-κεντρικό περιβάλλον.
Ειδικότεροι στόχοι του μαθήματος είναι: (α) Η κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών της εκπαίδευσης. (β) Η κατανόηση της αποστολής και των βασικών λειτουργιών της κάθε είδους βιβλιοθήκης και οργανισμού/κέντρου πληροφόρησης, σε σχέση με την εκπαίδευση. (γ) Η εμβάθυνση στον εκπαιδευτικό ρόλο της σχολικής βιβλιοθήκης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. (δ) Η εμβάθυνση στον εκπαιδευτικό ρόλο της λαϊκής βιβλιοθήκης: δημόσιας, δημοτικής, κοινοτικής, παιδικής. (ε) Η εμβάθυνση στον εκπαιδευτικό ρόλο της ακαδημαϊκής βιβλιοθήκης. (στ) Η εμβάθυνση στον εκπαιδευτικό ρόλο της ειδικής βιβλιοθήκης: κυβερνητικής, ερευνητικού κέντρου, νοσοκομείου, μουσείου, φυλακών, ειδικών ομάδων πληθυσμού. (ζ) Η εμβάθυνση στον εκπαιδευτικό ρόλο του οργανισμού/κέντρου πληροφόρησης σε επιχειρήσεις, βιομηχανίες.