Σταμάτης Χ. Μπογιατζής Επίκουρος Καθηγητής |
Εκπαιδευτικό Υλικό Γενική και Ανόργανη Χημεία Εργαστηριακό Μάθημα
Ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014 [Χειμερινό Εξάμηνο] Α' εξάμηνο σπουδών
Διδάσκοντες: Στ. Μπογιατζής και Γ. Φακορέλλης. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Εργαστηριακή άσκηση: μέτρηση pH Στόχος: ζητείται από τους σπουδαστές να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των όξινων και αλκαλικών υδατικών διαλυμάτων, καθώς και τη σχέση της οξύτητας με την κλίμακα του pH και του pOH.
Πίνακας Ι: Περιοδικός Πίνακας των Στοιχείων
Πίνακας ΙΙ: Κατάλογος από συνήθεις οξεοβασικούς δείκτες
*πηγή: CRC Handbook of Chemistry and Physics
1. Τί pH αναμένετε για διάλυμα που περιλαμβάνει υδροχλωρικό οξύ συγκέντρωσης 0.1Μ; 2. Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε με τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο το διάλυμα της ερώτησης 1 κατά 10 φορές. Τί pH αναμένετε να έχει; 3. Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε με τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο το διάλυμα της ερώτησης 1 κατά 1000 φορές. Τί pH αναμένετε να έχει; 4. Τί pOH αναμένετε να έχουν, αντίστοιχα, τα διαλύματα των ερωτήσεων 1, 2 και 3; Από που πιστεύετε ότι προέρχονται τα ιόντα ΟΗ- στα όξινα αυτά διαλύματα; 5. Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε το διάλυμα που παρασκευάσατε στην ερώτηση 3 κατά 1000 φορές χρησιμοποιώντας τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο. Τί pH αναμένετε να έχει; 6. Τί pH αναμένετε για διάλυμα που περιλαμβάνει καυστικό νάτριο συγκέντρωσης 0.1Μ; 7 Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε το διάλυμα της ερώτησης 6 κατά 10 φορές χρησιμοποιώντας τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο. Τί pH και pOH αναμένετε να έχει; 8. Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε το διάλυμα της ερώτησης 6 κατά 1000 φορές χρησιμοποιώντας τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο. Τί pH και pOH αναμένετε να έχει; 9. Προτείνετε ένα τρόπο να αραιώσετε το διάλυμα που παρασκευάσατε στην ερώτηση 8 κατά 1000 φορές χρησιμοποιώντας τα συνήθη σκεύη που διατίθενται στο εργαστήριο. Τί pH και pOH αναμένετε να έχει;
|
Σύνδεσμοι (links): ιστοσελίδες με συναφές εκπαιδευτικό υλικό
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
designed by s. boyatzis © 2012-October, 2014